Расте поредно поколение българчета с основна ценност лъскавите автомобили
Напоследък видях момчета и се стреснах какво правят. Когато ходят по улиците сканират за преминаващ или паркиран луксозен автомобил, като порше, лексус, бентли, ферари, мерцедес и т.н. Днес едно приятелско момче видя ферари, няколко лексуса, 10 поршета и безброй мерцедеси, беемвета и аудита.
Налице е болестно състояние, епидемия. Тези момчета може би са обременени необратимо. Като пораснат ще си дадат всичките пари за ламарини.
Един приятел си взе BMW около 2007 г., за 30 000 лв. (5-6 годишно). С кредит при 15% лихва. За пет години само лихвите за тази купчина ламарина му излязоха 22 500 лв. Отделно му крадяха брони и огледала, а застрахователите не ги покриваха. Каското скъпо, гумите скъпи, харчи като ламя. Общо му излезе над 65 000 лв., а го разкара едва едва за около 7 000 лв.
Помня дядото на този приятел, като се напиеше, казваше „сега ще ми докарат един мерджан, ти знаеш ли кой съм аз“. Бог да го прости, но голям смях в залата. Още тогава ми изглеждаше неадекватна тази работа.
Между другото още 1987 или там някъде са ме возили в кола, която лепи за седалката, но не ме грабна. Нищо особено, все едно си на люлка.
Сега този приятел зарибява сина си с колите, слага го да върти волана на 4 годинки и т.н., расте поредно поколение фенове на ламарините. Поредно поколение, което лапа ауспуси така, както наркоманите наркотици, а работничките други работи.
Това е зависимост и пристрастеност, тотална неосъзнатост, което обрича човека на определено поведение като порасне.
Съответно виждаме, как в интернет е качен клип, как до Пловдив се кара със 250 км./ч. Никой обаче не се хвали, че е дал 500 лв., за да кара на пистата до Пловдив (с име Дракон, ако сте чули). Да не е имиджово да караш на писта, естествено, че трябва да рискуваш на пътя. Какви са тия писти и учене.
Постоянно има гаменчета без книжки, които карат и убиват возещите се връстници, невинни хора и гаджетата си. Често се чудя, какви са тези момичета, да се качват в колата на гамени, но постепенно осъзнавам, че има доста тъпи момичета, вероятно бащите им са били автоманиаци и са ги лепили по седалките.
Приятели от заложна къща ми казват, че много често при тях се оставят поршета, защото собственика е закъсал.
Всеки ходил в чужбина знае, че там няма толкова много поршета, бентлита, мазератита, ферарита, мерцедеси, аудита и беемвета. Нищо, че са по-богати. Чужденците като дойдат се шашкат. Ние тактично не им обясняваме, че в колямата си част са крадени.
Във форума на Investor.bg има тема „какъв автомобил подхожда на истинския инвеститор“.
Масово не се спазва правилото, като си купуваш кола, да оставаш с поне 10 пътиповече пари (и то не се брои собственото жилище). А най-добре с 30 или 100 пъти повече.
На запад като видиш някой с готина кола, ти е ясно, че има парите. В България масово я е взел с последните си пари и сега да няма за бензин. Помня в едно ТВ интервю попитаха един бг богаташ с яхта „ти си богат, имаш огромна яхта“ и той „как съм богат, тази яхта гълта по половин милион на година за питиета, храна, персонал, гориво, жени, аз трябва да ги изкарвам отнякъде, аз съм беден“. Масово е така.
Битуват много митове.
Например, че у нас по-колата се посреща. Така е, но в обратния смисъл.
Един познат имаше бизнес в малките общини. И работата му беше наедряла, за което се замислил да си вземе туарег. Обаче доброжелатели го разубедили, защото така ще си загуби бизнеса, защото хората в провинцията ще го намразят.
Представете си спирате с порше някъде на село и искате да купите нещо. Примерно нива или къща. Ако не ви сложат веднага 20-50-100% отгоре те на.
Понякога, когато са ми искали съвет, хора със по-скъпи коли, просто не съм им го давал. Като имат пари за кола, да имат и акъл.
Древно правило, е че когато отиваш на преговори, трябва да изглеждаш тъп, за да си мисли другата страна, че ще те изработи. Ако отидеш със скъпа кола, ще имат едно наум и ще се самопрецакаш. Когато ходиш на интервю за работа, отново, ако ти си с BMW, а шефът с RENAULT, нищо чудно да те пореже, затова ако искаш да те мразят, прецакват и одират където те срещнат, вземи си нещо по-така. Ако имаш много други пари, ще ти е все тая, дали те мразят, прецакват и одират и именно затова трябва да си „независим“ и с много пари, когато се изхвърляш.
Вижте и Америкаското правило: Новата кола до 4 пъти месечния доход
Другите митове са, че ще ти се лепят жените, че ще изглеждаш по успял и т.н. По-вероятно е вечно да се чудиш дали жена ти не е с теб, заради парите ти. Затова хората се женят и общуват с такива от тяхната черга. А ако си с лъскава кола с последните си пари, не си от чергата на този с лъскавата кола и многото пари и контакти. Хората не са толкова тъпи, че да се вържат на едната кола. По-скоро едно краставо магаре (което се хвали с кола), ще привлече друго краставо магере (което търси някой да го извади от мизерията).
В България е пълно е с образи, които лъскат колата си най-редовно и държат на нея повече от на жена си:) А в Дубай е пълно с изоставени и прахясали ферари и ламборджини (вижте снимките). Някакви си ламарини, защо да не ги изоставиш?
Ах тази българска любов към ламарините, която кръщавам „лапане на ауспуси“. Горките българчета, като пораснат, ще проституират за едните ламарини.
Доста бързо във фейсбук и по форумите получих интересни мнения по този постинг.
Boyko Stoyanov написа във фейсбук "Като цяло статията е много добра, но си пропуснал един факт, че голяма част от българите са свикнали да чакат по Х години за оная соц. Ламарина и от там идва и част от проблема според мен Даже аз се майтапя с приятели, че за колата е чакано 5 години и е по-ценна и от детето, за което е чакано само 9 месеца"
ravnovesie написа във форума на Investor.bg "За човек за когото чуждото мнение за него е по-важно от собственото му мнение за себе си е съвсем нормално да залитне да харчи нещо което не може да си позволи. Той не го харчи само за ламарини - купува си мнението на другите. Асоциира се с колата си и се надява и другите да правят това. И може би има достатъчен на брой хора, които го правят.
Ако човек разглежда колата просто като средство за придвижване от точка А до точка Б няма да плати няколко пъти отгоре за да изминава същото това разстояние. Но ако вярва, че тя е проекция на собствената му личност ще плати колкото може повече.
Автомобилните компании от вече почти 100 години се опитват да направят автомобила като лице за този който го кара. Основна част от егото на собственика. Филми, предавания подържат тази идея постоянно. Дори самите форми на автомобилите се правят вече така че да навяват символика и асоциации с човешко лице или тяло. И някой хора се подават на това."
Един познат ми написа "Марияне искам да те поздравя за последната ти статия. Всичките са ти добри, но в последната видях себе си преди няколко години. 10 години наливах пари в кошници до момента, в който не ми откраднаха последната. Беше ми доста тъпо признавам, но на втория, третия месец осъзнах, че всъщност ми остават много пари, които можех да спестявам. Тогава дойде осъзнаването, че мощната кола е огромен пасив, бездънна яма, в която всеки месец наливаш безумни пари за подръжка, гориво, а да не говорим за обезценката през годините като стойност. Тъй като през годините съм си записвал всеки разход по колите, то просто извадих дневника и взех калкулатора....и ми стана лошо! Та евала, че написа статията. Искам да допълня само, че при мен не е било заради кофти възпитание, а просто защото от малък съм наистина почитател на колите и ми беше като хоби. Но...това е доста скъпо хоби!"
Жените ги обвиняват, че харчат за обувки, дрехи и т.н. Но това е доста по-евтино от автомобила, пък и жените могат да изглеждат хубави с доста евтини, но добре комбинирани дрехи, докато при колите няма място за измама. Всеки знае коя колко струва.
Моля ако някой пише във автомобилни форуми, да постне този блог там, за да видим как ще вият като линейки:)
Вижте и Америкаското правило: Новата кола до 4 пъти месечния доход
Напоследък видях момчета и се стреснах какво правят. Когато ходят по улиците сканират за преминаващ или паркиран луксозен автомобил, като порше, лексус, бентли, ферари, мерцедес и т.н. Днес едно приятелско момче видя ферари, няколко лексуса, 10 поршета и безброй мерцедеси, беемвета и аудита.
Налице е болестно състояние, епидемия. Тези момчета може би са обременени необратимо. Като пораснат ще си дадат всичките пари за ламарини.
Един приятел си взе BMW около 2007 г., за 30 000 лв. (5-6 годишно). С кредит при 15% лихва. За пет години само лихвите за тази купчина ламарина му излязоха 22 500 лв. Отделно му крадяха брони и огледала, а застрахователите не ги покриваха. Каското скъпо, гумите скъпи, харчи като ламя. Общо му излезе над 65 000 лв., а го разкара едва едва за около 7 000 лв.
Помня дядото на този приятел, като се напиеше, казваше „сега ще ми докарат един мерджан, ти знаеш ли кой съм аз“. Бог да го прости, но голям смях в залата. Още тогава ми изглеждаше неадекватна тази работа.
Между другото още 1987 или там някъде са ме возили в кола, която лепи за седалката, но не ме грабна. Нищо особено, все едно си на люлка.
Сега този приятел зарибява сина си с колите, слага го да върти волана на 4 годинки и т.н., расте поредно поколение фенове на ламарините. Поредно поколение, което лапа ауспуси така, както наркоманите наркотици, а работничките други работи.
Това е зависимост и пристрастеност, тотална неосъзнатост, което обрича човека на определено поведение като порасне.
Съответно виждаме, как в интернет е качен клип, как до Пловдив се кара със 250 км./ч. Никой обаче не се хвали, че е дал 500 лв., за да кара на пистата до Пловдив (с име Дракон, ако сте чули). Да не е имиджово да караш на писта, естествено, че трябва да рискуваш на пътя. Какви са тия писти и учене.
Постоянно има гаменчета без книжки, които карат и убиват возещите се връстници, невинни хора и гаджетата си. Често се чудя, какви са тези момичета, да се качват в колата на гамени, но постепенно осъзнавам, че има доста тъпи момичета, вероятно бащите им са били автоманиаци и са ги лепили по седалките.
Приятели от заложна къща ми казват, че много често при тях се оставят поршета, защото собственика е закъсал.
Всеки ходил в чужбина знае, че там няма толкова много поршета, бентлита, мазератита, ферарита, мерцедеси, аудита и беемвета. Нищо, че са по-богати. Чужденците като дойдат се шашкат. Ние тактично не им обясняваме, че в колямата си част са крадени.
Във форума на Investor.bg има тема „какъв автомобил подхожда на истинския инвеститор“.
Масово не се спазва правилото, като си купуваш кола, да оставаш с поне 10 пътиповече пари (и то не се брои собственото жилище). А най-добре с 30 или 100 пъти повече.
На запад като видиш някой с готина кола, ти е ясно, че има парите. В България масово я е взел с последните си пари и сега да няма за бензин. Помня в едно ТВ интервю попитаха един бг богаташ с яхта „ти си богат, имаш огромна яхта“ и той „как съм богат, тази яхта гълта по половин милион на година за питиета, храна, персонал, гориво, жени, аз трябва да ги изкарвам отнякъде, аз съм беден“. Масово е така.
Битуват много митове.
Например, че у нас по-колата се посреща. Така е, но в обратния смисъл.
Един познат имаше бизнес в малките общини. И работата му беше наедряла, за което се замислил да си вземе туарег. Обаче доброжелатели го разубедили, защото така ще си загуби бизнеса, защото хората в провинцията ще го намразят.
Представете си спирате с порше някъде на село и искате да купите нещо. Примерно нива или къща. Ако не ви сложат веднага 20-50-100% отгоре те на.
Понякога, когато са ми искали съвет, хора със по-скъпи коли, просто не съм им го давал. Като имат пари за кола, да имат и акъл.
Древно правило, е че когато отиваш на преговори, трябва да изглеждаш тъп, за да си мисли другата страна, че ще те изработи. Ако отидеш със скъпа кола, ще имат едно наум и ще се самопрецакаш. Когато ходиш на интервю за работа, отново, ако ти си с BMW, а шефът с RENAULT, нищо чудно да те пореже, затова ако искаш да те мразят, прецакват и одират където те срещнат, вземи си нещо по-така. Ако имаш много други пари, ще ти е все тая, дали те мразят, прецакват и одират и именно затова трябва да си „независим“ и с много пари, когато се изхвърляш.
Вижте и Америкаското правило: Новата кола до 4 пъти месечния доход
Другите митове са, че ще ти се лепят жените, че ще изглеждаш по успял и т.н. По-вероятно е вечно да се чудиш дали жена ти не е с теб, заради парите ти. Затова хората се женят и общуват с такива от тяхната черга. А ако си с лъскава кола с последните си пари, не си от чергата на този с лъскавата кола и многото пари и контакти. Хората не са толкова тъпи, че да се вържат на едната кола. По-скоро едно краставо магаре (което се хвали с кола), ще привлече друго краставо магере (което търси някой да го извади от мизерията).
В България е пълно е с образи, които лъскат колата си най-редовно и държат на нея повече от на жена си:) А в Дубай е пълно с изоставени и прахясали ферари и ламборджини (вижте снимките). Някакви си ламарини, защо да не ги изоставиш?
Ах тази българска любов към ламарините, която кръщавам „лапане на ауспуси“. Горките българчета, като пораснат, ще проституират за едните ламарини.
Доста бързо във фейсбук и по форумите получих интересни мнения по този постинг.
Boyko Stoyanov написа във фейсбук "Като цяло статията е много добра, но си пропуснал един факт, че голяма част от българите са свикнали да чакат по Х години за оная соц. Ламарина и от там идва и част от проблема според мен Даже аз се майтапя с приятели, че за колата е чакано 5 години и е по-ценна и от детето, за което е чакано само 9 месеца"
ravnovesie написа във форума на Investor.bg "За човек за когото чуждото мнение за него е по-важно от собственото му мнение за себе си е съвсем нормално да залитне да харчи нещо което не може да си позволи. Той не го харчи само за ламарини - купува си мнението на другите. Асоциира се с колата си и се надява и другите да правят това. И може би има достатъчен на брой хора, които го правят.
Ако човек разглежда колата просто като средство за придвижване от точка А до точка Б няма да плати няколко пъти отгоре за да изминава същото това разстояние. Но ако вярва, че тя е проекция на собствената му личност ще плати колкото може повече.
Автомобилните компании от вече почти 100 години се опитват да направят автомобила като лице за този който го кара. Основна част от егото на собственика. Филми, предавания подържат тази идея постоянно. Дори самите форми на автомобилите се правят вече така че да навяват символика и асоциации с човешко лице или тяло. И някой хора се подават на това."
Един познат ми написа "Марияне искам да те поздравя за последната ти статия. Всичките са ти добри, но в последната видях себе си преди няколко години. 10 години наливах пари в кошници до момента, в който не ми откраднаха последната. Беше ми доста тъпо признавам, но на втория, третия месец осъзнах, че всъщност ми остават много пари, които можех да спестявам. Тогава дойде осъзнаването, че мощната кола е огромен пасив, бездънна яма, в която всеки месец наливаш безумни пари за подръжка, гориво, а да не говорим за обезценката през годините като стойност. Тъй като през годините съм си записвал всеки разход по колите, то просто извадих дневника и взех калкулатора....и ми стана лошо! Та евала, че написа статията. Искам да допълня само, че при мен не е било заради кофти възпитание, а просто защото от малък съм наистина почитател на колите и ми беше като хоби. Но...това е доста скъпо хоби!"
Жените ги обвиняват, че харчат за обувки, дрехи и т.н. Но това е доста по-евтино от автомобила, пък и жените могат да изглеждат хубави с доста евтини, но добре комбинирани дрехи, докато при колите няма място за измама. Всеки знае коя колко струва.
Моля ако някой пише във автомобилни форуми, да постне този блог там, за да видим как ще вият като линейки:)
Вижте и Америкаското правило: Новата кола до 4 пъти месечния доход
Какъв апартамент да купя? Едностаен, двустаен или тристаен, ако още не съм женен и нямам деца?
Качествени публикации от Коментари на Investor.bg
Българинът още работи много ангария (безплатно)
И без това за децата се харчат пари, защо да не "минават" през тях?
Първо работата, после удоволствията, първо важното и трудното, после лесното и маловажно
Защо Южна Европа (вклю. България) е бедна
Трябва да платите 11,9 млн. лв., за да спечелите шестица от 6 от 49, която може да донесе само 1 млн. лв....
Защо хората инвестират в неща с вероятност за успех под 70%?
Доброволна делба на наследство - стратегии
Защо българинът учи синовете си да лапат ... ауспуси ?!? Споделяне на знание или да обменим хитрините в живота
Фонд Ремонти – доказателство, че българинът не разбира жилищната инвестиция
5 примера за желязна финансова дисциплина или как да спасим парите си от себе си
Финансови задачи, които всеки трябва да може да реши
Батя: Непоправим оптимист съм за БФБ и за България като цяло
Анкета за пречките пред финансовото щастие
Как се започва с инвестиции в български акции?
Имате ли списък с притежанията си и класирате ли ги по доходност и риск?
FOREX - един от масовите начини да си загубиш парите, времето и живота
А. Андонов: Тестът за добрия инвеститор е дали може да продава на загуба
Спредът или ужасът на пазарите, това което ви отказва да купувате и продавате!
Този, който цял ден работи, няма време да печели пари - Джон Рокфелер
Моделът на Уорън Бъфет е лесен и достъпен дори за хора с 1 000 лв.
Трябва да спестявате поне 30% от доходите си, за да имате достойна пенсия
Смисълът на търговията и защо всеки трябва да е търговец
Дали ставам по-богат или по-беден с всеки изхарчен лев?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
На лов за Ментор, или кой да ни научи на нещо?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
„Бързо дошли, бързо отишли“ или кога хората са максимално глупави (заслепени)
Пари назаем - 11 причини, защо да не даваме
6-те мислещи шапки – или как да започнем да мислим
Как да изкарвате повече? Може би да работите на 4-часов ден, но на две или три места
Защо се помнят първите 10 000, 100 000 и 1 000 000 лв., после е лесно
Странни, но ефективни и забавни начини за спестяване
Безработна си купува GSM за 1 200 лв., да в България е нормално
Виновен ли е Кийосаки за слабата световна икономика? Вдигането на летвата, основен проблем пред повишение на личното богатство
Ето как типичният българин харчи 100 000 лв. за нула време
Смисълът на спестовната животозастраховка в два реда
А. Андонов: Вещоманите рядко могат да управляват парите си рационално
С чорбаджията ортак не ставай, на бедния пари не давай и на жена си нищо не казвай
Кредитната карта е уникален продукт, който трябва да се притежава
Когато парите ви станат много повече от финансовия ви акъл....
Тото, лото, лотария, 6 от 49 и други, които са безсмислени според мен
На кои въпроси, трябва да си отговорим, когато започваме инвестиция?
Колко скъпа кола мога да си позволя?
Потребителски кредит: Как банките твърдят, че ви дават 10 000 лв., а ви дават само 3 270 лв. или с 67% по-малко
Как да защитите имотите си от кражба?
Отдясно ще видите: "Известяване за нови публикации" чрез e-mail. Моля използвайте опцията за бъдещите публикации
Финансови задачи, които всеки трябва да може да реши
Батя: Непоправим оптимист съм за БФБ и за България като цяло
Анкета за пречките пред финансовото щастие
Как се започва с инвестиции в български акции?
Имате ли списък с притежанията си и класирате ли ги по доходност и риск?
FOREX - един от масовите начини да си загубиш парите, времето и живота
А. Андонов: Тестът за добрия инвеститор е дали може да продава на загуба
Спредът или ужасът на пазарите, това което ви отказва да купувате и продавате!
Този, който цял ден работи, няма време да печели пари - Джон Рокфелер
Моделът на Уорън Бъфет е лесен и достъпен дори за хора с 1 000 лв.
Трябва да спестявате поне 30% от доходите си, за да имате достойна пенсия
Смисълът на търговията и защо всеки трябва да е търговец
Дали ставам по-богат или по-беден с всеки изхарчен лев?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
На лов за Ментор, или кой да ни научи на нещо?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
„Бързо дошли, бързо отишли“ или кога хората са максимално глупави (заслепени)
Пари назаем - 11 причини, защо да не даваме
6-те мислещи шапки – или как да започнем да мислим
Как да изкарвате повече? Може би да работите на 4-часов ден, но на две или три места
Защо се помнят първите 10 000, 100 000 и 1 000 000 лв., после е лесно
Странни, но ефективни и забавни начини за спестяване
Безработна си купува GSM за 1 200 лв., да в България е нормално
Виновен ли е Кийосаки за слабата световна икономика? Вдигането на летвата, основен проблем пред повишение на личното богатство
Ето как типичният българин харчи 100 000 лв. за нула време
Смисълът на спестовната животозастраховка в два реда
А. Андонов: Вещоманите рядко могат да управляват парите си рационално
С чорбаджията ортак не ставай, на бедния пари не давай и на жена си нищо не казвай
Кредитната карта е уникален продукт, който трябва да се притежава
Когато парите ви станат много повече от финансовия ви акъл....
Тото, лото, лотария, 6 от 49 и други, които са безсмислени според мен
На кои въпроси, трябва да си отговорим, когато започваме инвестиция?
Колко скъпа кола мога да си позволя?
Потребителски кредит: Как банките твърдят, че ви дават 10 000 лв., а ви дават само 3 270 лв. или с 67% по-малко
Как да защитите имотите си от кражба?
Отдясно ще видите: "Известяване за нови публикации" чрез e-mail. Моля използвайте опцията за бъдещите публикации
Любима книга: Нова земя на Екхарт Толе, можете да я свалите във формат txt оттук
Също така книгата Спокойният ум.