Според мен, тук трябва да се спазва правилото до 10% от парите ти да са вложени
в кола (автомобил)? Например имате 30 000 лв. в банката, можете да си
купите лек автомобил за 3 000 лв.
Ако имате апартамент на ваше име, не го считайте за актив. Тоест не можете да направите сметката, имам апартамент за 100 000 лв. (изплатен), имам 20 000 лв. в банката, значи мога да си купя кола за 12 000 лв., защото това ще е 10% от активите ми. Първо апартамента не е актив, а полуактив, нещо като нито риба нито рак.
За пари се броят само тези, които можете да използвате бързо „за да ги врътнете“ и да ги увеличите. Тоест само ликвидните ви неща (които бързо могат да бъдат обърнати в кеш). Апартаментът се продава бавно и трудно, но разбира се, може да му направите бърза ипотека и да рискувате, но ако нямате опит във „врътките“ рискувате много. Също така не броим за обръщане в пари използването на лихвари, заложни къщи и други услуги за аутсайдери.
Затова дайте само 6 000 лв. за кола, останалите 54 000 лв. дръжте на депозит и когато се появи възможност бързо да ги увеличите, действате и ги увеличавате на 108 000 лв. и пак на депозит.
Разбира се не е хубаво тези 54 000 лв. да ги „издухате“ за текущо потребление, екскурзии, ремонти, а да ги пазите, дори на мижавите лихви е по-добре от кръгла 0 в банката.
Другият вариант е да направите „бъдеща сметка“. Примерно спестявате по 1 000 лв. на месец. След 3 г. това ще са 36 000 лв. Решавате, че още сега ще си вземете кола за 3 600 лв. или 10% от бъдещите спестявания. Спестявате 3-4 месеца, купувате си кола за 3 600 лв. и после продължавате да трупате в банката, в очакване на възможност да умножите парите си.
Разбира се това е лично мнение и никой не трябва да го следва. Масово хората имат 20 000 лв. изкарани от наследство или къртовски труд и ги издухват за кола. Или нямат 5 лв. заделени настрана, теглят кредит за 30 000 лв. и си взимат БМВ. Комплексите си имат своята цена... и тя е висока...
Ето и два коментара от приятели по темата във фейсбук
Никола Йорданов: Ако позволиш, едно уточнение. Зависи за какво е колата. Ако ще караш 5000 км на година (ходиш на работа в София и 1-2 пъти на море или друго) си прав. Ако работата ти предполага да пътуваш по 15000 на година е друго. Ако ще правиш бизнес, такси или куриер, е трето.
Алекси Андонов: Преди да си зададеш въпрос, колко скъпа кола да си купя, е добре да си зададеш въпроса имам ли нужда изобщо кола? Ако нямаш деца, живеееш в район с добър градски транспорт, но с лоши условия за паркиране, колата може само да ти увеличи проблемите вместо да ти ги реши.
Александър Ненов: Коментара на Алекси е много точен. Освен това е добре в сумата за кола да се имат предвид и разходите за гориво, застраховки, консумативи. Така една кола от 6 000 лв. може да се окаже, че на 3-тата година ни е струвала над 20 000 лв.
И още нещо - не приемам правилото за 10-те процента, защото ако реализирам сделка за 1 милион значи ли това, че трябва да си купя кола за 100 000 лв? Отговора според мен е НЕ. Всеки трябва да купува кола, ако му трябва, спрямо конкретните нужди, а не спрямо желанията си. Тоест ако сега кола за 25 000 ми върши работа, не виждам причина ако изкарвам 10 пъти повече да взема 10 пъти по-скъпа кола. Замислете се дали имате нужда от джанти струващи 30% от стойността на колата, златни дръжки и други подобни глупости
Васко Златанов: Мисля, че нещата опират до възвръщаемост. Имам предвид, че всеки може да си сметне, какво заделя като "бели пари за черни дни" и с какъв темп ги заделя. Същото важи и за амортизацията на колата. Една кола от 20'000 лв., ще й падне стойността ,много по-бързо от една кола от 5'000. В случая за 2 години, ако и двете коли поевтиняват с 50%, то едната ще е вече на - 10'000 лв., а другата на -2500 лв. Това означава, че човек трябва да задели в сметката си най-малко тия пари за 2 години, и то САМО ако живее за да кара автомобил и да поддържа същия стандарт.
В единия случай парите са около 400 лв. на месец, а в другия около 100 лв. Това по друг начин казано - автомобилът ти трябва да изкара тия пари, а не докато бачкаш на държавна работа по 5 дни в седмицата, а колата стой в гаража и събота и неделя се мие и "проветрява"
Алекси Андонов: При мен гъзарията е на нулева стойност, но може да има хора при които да има някаква стойност. Важното обаче е правилно да я остойностиш Някой път обаче и анти гъзарията може да има стойност когато човек иска да съзнателно да се покаже колко е скромен, като президента на Уругвай http://static.economic.bg/news/4/36325/item_josemujica.jpg
Стоян Недин: Даже 5%.
Борислав Ников: Зависи, но за лично ползване и аз мисля, че 10% е добра граница.
Мила Стоянова: Каква кола ще си купиш, зависи и от държавата. Ако в Канада караме кола за 10% от спестяванията си, ще фалираме от ремонти по нея. Тук това е скъпо удоволствие. Добро решение тук е да си вземеш нова кола на лизинг, караш 4 години и я подменяш с нова. Базовият модел на Хонда сивик например можеш да си вземеш за около 200 долара на месец. Няма начална вноска. И хубавата част е, че ако колата я потрошиш и я обявят за тотална щета, лизингът приключва. Нямаш разход по потрошената кола. Отиваш и си взимаш нова кола от друг дилър.
Васил Пеев: Tvurdo podkrepiam statiata,daje misliq,che i 10% sa mnogo. No v Bulgaria vaji, "Ot stud umri,guzar budi"!
Георги Янчев: Колата е текущ разход и според мен е по-правилно да е процент от доходите, а не от активите.
Веско Златанов: Съгласен с Georgi Yanchev, дори написах нещо по-горе по-конкретно мнение. Бих добавил ДОХОДИТЕ, ако идват от колата или РАЗХОДИТЕ, които биха намалели отново от КОЛАТА. Процента дали да е 10 или 110 не е от значение. Възвращаемостта е важна, т.е. инвестицията да носи позитиви, всичко опира до финансовата култура, но това е друга тема за дискусия.
Dess DC: Дали една кола е 5000 лева или 20.000 лева няма значение. Важно е колко ще Ви е излязла на изминат километър след последваща подажба след 7 години и включени разходи за гориво, обслужване, амортизации, данъци, застаховки, паркинг, автомивки и т.н. На нова Dacia и 20.000 км годишно шофиране разходите стъпват средно на 40 ст. на километър. Заради лошото качество на таксиметровите автомобили и високата конкуренция в бранша изполването на таксита от хора, които не шофират над 10.000 км/г е препоръчително също и с оглед на точност, надеждност, предпазване от неочаквани разходи, икономичност и възможност за комбиниране с публичен транспорт.Коли под 5.000 евро в Европа се смятат за неизгодни, несигурни и към края на продуктовия си живот. Обикновено европейците не инвестират в тяхната подръжка с цел да спестят пари за новия си автомобил. В България естествено им превъртат километражите и полират. Моето мнение е, че Бог трябва да пази България, защото от тарикатлъци и икономисване хората са стигнали до ниво на нулева покупателна способност и не им остава друго освен да се радват на боклуци, стари андроиди и автомобили пред скрап
Ана Черногорова: Mariqncho, spored men vseki sam ptecenqva kolko da otdeli za kola ne e tochno vupros samo na finansi I izchisleniq. Ima mn hora , koito nqma kude da jiveqt no predpochitat da imat opredelena kpla I tam nalivat pari. Lichno za sebe si ne bih postupila taka, kolata e sredstvo koeto mi e neobhodimo I nishto poveche. V Bg kudeto I da vlojish pari se okazva che mogat da se izpurzalqt mnogo tunkooo....
Моя си работа: Az dadoh 1000 leva za elektricheski velosiped, 2 godini 7km do work/back, tova sa 14 kilometra na den, 300 na mesec, 3000 na godina. 1 mesec v godinata e' gadno, ostanalite ne e' nuzhno poveche drehi otkolkoto pri chakane na gradskiq transport. S avtomobil bi mi struvalo: - 70/80 lv benzin na mesec, zimni gumi zastrahovka danak drughi eventualni - okolo 2000 na godina MINIMUM, bez da broim obezcenka na avtomobila. Avtomobil triabva za semeistvo, ako ima vila, i za moreto.
Пенчо Иванов: Принципно неправилна е постановката да се определя покупката на кола като процент от едно или друго. Колата не е инвестиция, тя е необходимост. И се съобразява с нуждите и приоритетите на купуващия. Ако купуваш семейна кола с която ще ходите на почивки и екскурзии най-важна ти сигурността и удобството. Ако е за бизнес има десетки варианти в зависимост за какво ще я използва човек и какъв е бизнеса. Няма перфектно правило, че колата е толкова процента от еди какво си и трябва да е еди каква си. Важно е човек като се качи в колата да се чувства удобно в нея, да му е удобно за каране. Има също така и чисто субективни пристрастия към тип кола, към конкретна марка и т.н. които също са важни. Изобщо парите са на едно от последните места при избора на кола. Първо е целта, необходимостта, целесъобразността и субективните аргументи и чак след това се гледа дали влиза в ценовата рамка, която може да си позволи човек. След това започват компромисите и така докато се постигне целта...
Стою Миков: Vsi4ko spored nujdite. Nikoi ne si kupuva bager za da si kopae saksiqta. Strarata kola e kato starata jena - trqbvat mnogo kozmetika i ymeniq.
Любен Друмев: Кеф цена няма! Има хора, за които колата е и емоция и цената е последното, което гледат. Ако търсите просто средство за придвижване, купувайте кола, която можете да си позволите да я поддържате. И както са казали добрите стари англичани и тук важи правилото "евтиното е скъпо".
Какъв апартамент да купя? Едностаен, двустаен или тристаен, ако още не съм женен и нямам деца?
Качествени публикации от Коментари на Investor.bg
Българинът още работи много ангария (безплатно)
И без това за децата се харчат пари, защо да не "минават" през тях?
Първо работата, после удоволствията, първо важното и трудното, после лесното и маловажно
Защо Южна Европа (вклю. България) е бедна
Трябва да платите 11,9 млн. лв., за да спечелите шестица от 6 от 49, която може да донесе само 1 млн. лв....
Как да си изберете съпруг, с когото ще сте добре финансово?
Защо хората инвестират в неща с вероятност за успех под 70%?
Доброволна делба на наследство - стратегии
Защо българинът учи синовете си да лапат ... ауспуси ?!? Споделяне на знание или да обменим хитрините в живота
Фонд Ремонти – доказателство, че българинът не разбира жилищната инвестиция
Любима книга: Нова земя на Екхарт Толе, можете да я свалите във формат txt оттук
Също така книгата Спокойният ум.
Ако имате апартамент на ваше име, не го считайте за актив. Тоест не можете да направите сметката, имам апартамент за 100 000 лв. (изплатен), имам 20 000 лв. в банката, значи мога да си купя кола за 12 000 лв., защото това ще е 10% от активите ми. Първо апартамента не е актив, а полуактив, нещо като нито риба нито рак.
За пари се броят само тези, които можете да използвате бързо „за да ги врътнете“ и да ги увеличите. Тоест само ликвидните ви неща (които бързо могат да бъдат обърнати в кеш). Апартаментът се продава бавно и трудно, но разбира се, може да му направите бърза ипотека и да рискувате, но ако нямате опит във „врътките“ рискувате много. Също така не броим за обръщане в пари използването на лихвари, заложни къщи и други услуги за аутсайдери.
Затова дайте само 6 000 лв. за кола, останалите 54 000 лв. дръжте на депозит и когато се появи възможност бързо да ги увеличите, действате и ги увеличавате на 108 000 лв. и пак на депозит.
Разбира се не е хубаво тези 54 000 лв. да ги „издухате“ за текущо потребление, екскурзии, ремонти, а да ги пазите, дори на мижавите лихви е по-добре от кръгла 0 в банката.
Другият вариант е да направите „бъдеща сметка“. Примерно спестявате по 1 000 лв. на месец. След 3 г. това ще са 36 000 лв. Решавате, че още сега ще си вземете кола за 3 600 лв. или 10% от бъдещите спестявания. Спестявате 3-4 месеца, купувате си кола за 3 600 лв. и после продължавате да трупате в банката, в очакване на възможност да умножите парите си.
Разбира се това е лично мнение и никой не трябва да го следва. Масово хората имат 20 000 лв. изкарани от наследство или къртовски труд и ги издухват за кола. Или нямат 5 лв. заделени настрана, теглят кредит за 30 000 лв. и си взимат БМВ. Комплексите си имат своята цена... и тя е висока...
Ето и два коментара от приятели по темата във фейсбук
Никола Йорданов: Ако позволиш, едно уточнение. Зависи за какво е колата. Ако ще караш 5000 км на година (ходиш на работа в София и 1-2 пъти на море или друго) си прав. Ако работата ти предполага да пътуваш по 15000 на година е друго. Ако ще правиш бизнес, такси или куриер, е трето.
Алекси Андонов: Преди да си зададеш въпрос, колко скъпа кола да си купя, е добре да си зададеш въпроса имам ли нужда изобщо кола? Ако нямаш деца, живеееш в район с добър градски транспорт, но с лоши условия за паркиране, колата може само да ти увеличи проблемите вместо да ти ги реши.
Александър Ненов: Коментара на Алекси е много точен. Освен това е добре в сумата за кола да се имат предвид и разходите за гориво, застраховки, консумативи. Така една кола от 6 000 лв. може да се окаже, че на 3-тата година ни е струвала над 20 000 лв.
И още нещо - не приемам правилото за 10-те процента, защото ако реализирам сделка за 1 милион значи ли това, че трябва да си купя кола за 100 000 лв? Отговора според мен е НЕ. Всеки трябва да купува кола, ако му трябва, спрямо конкретните нужди, а не спрямо желанията си. Тоест ако сега кола за 25 000 ми върши работа, не виждам причина ако изкарвам 10 пъти повече да взема 10 пъти по-скъпа кола. Замислете се дали имате нужда от джанти струващи 30% от стойността на колата, златни дръжки и други подобни глупости
Васко Златанов: Мисля, че нещата опират до възвръщаемост. Имам предвид, че всеки може да си сметне, какво заделя като "бели пари за черни дни" и с какъв темп ги заделя. Същото важи и за амортизацията на колата. Една кола от 20'000 лв., ще й падне стойността ,много по-бързо от една кола от 5'000. В случая за 2 години, ако и двете коли поевтиняват с 50%, то едната ще е вече на - 10'000 лв., а другата на -2500 лв. Това означава, че човек трябва да задели в сметката си най-малко тия пари за 2 години, и то САМО ако живее за да кара автомобил и да поддържа същия стандарт.
В единия случай парите са около 400 лв. на месец, а в другия около 100 лв. Това по друг начин казано - автомобилът ти трябва да изкара тия пари, а не докато бачкаш на държавна работа по 5 дни в седмицата, а колата стой в гаража и събота и неделя се мие и "проветрява"
Алекси Андонов: При мен гъзарията е на нулева стойност, но може да има хора при които да има някаква стойност. Важното обаче е правилно да я остойностиш Някой път обаче и анти гъзарията може да има стойност когато човек иска да съзнателно да се покаже колко е скромен, като президента на Уругвай http://static.economic.bg/news/4/36325/item_josemujica.jpg
Стоян Недин: Даже 5%.
Борислав Ников: Зависи, но за лично ползване и аз мисля, че 10% е добра граница.
Мила Стоянова: Каква кола ще си купиш, зависи и от държавата. Ако в Канада караме кола за 10% от спестяванията си, ще фалираме от ремонти по нея. Тук това е скъпо удоволствие. Добро решение тук е да си вземеш нова кола на лизинг, караш 4 години и я подменяш с нова. Базовият модел на Хонда сивик например можеш да си вземеш за около 200 долара на месец. Няма начална вноска. И хубавата част е, че ако колата я потрошиш и я обявят за тотална щета, лизингът приключва. Нямаш разход по потрошената кола. Отиваш и си взимаш нова кола от друг дилър.
Васил Пеев: Tvurdo podkrepiam statiata,daje misliq,che i 10% sa mnogo. No v Bulgaria vaji, "Ot stud umri,guzar budi"!
Георги Янчев: Колата е текущ разход и според мен е по-правилно да е процент от доходите, а не от активите.
Веско Златанов: Съгласен с Georgi Yanchev, дори написах нещо по-горе по-конкретно мнение. Бих добавил ДОХОДИТЕ, ако идват от колата или РАЗХОДИТЕ, които биха намалели отново от КОЛАТА. Процента дали да е 10 или 110 не е от значение. Възвращаемостта е важна, т.е. инвестицията да носи позитиви, всичко опира до финансовата култура, но това е друга тема за дискусия.
Dess DC: Дали една кола е 5000 лева или 20.000 лева няма значение. Важно е колко ще Ви е излязла на изминат километър след последваща подажба след 7 години и включени разходи за гориво, обслужване, амортизации, данъци, застаховки, паркинг, автомивки и т.н. На нова Dacia и 20.000 км годишно шофиране разходите стъпват средно на 40 ст. на километър. Заради лошото качество на таксиметровите автомобили и високата конкуренция в бранша изполването на таксита от хора, които не шофират над 10.000 км/г е препоръчително също и с оглед на точност, надеждност, предпазване от неочаквани разходи, икономичност и възможност за комбиниране с публичен транспорт.Коли под 5.000 евро в Европа се смятат за неизгодни, несигурни и към края на продуктовия си живот. Обикновено европейците не инвестират в тяхната подръжка с цел да спестят пари за новия си автомобил. В България естествено им превъртат километражите и полират. Моето мнение е, че Бог трябва да пази България, защото от тарикатлъци и икономисване хората са стигнали до ниво на нулева покупателна способност и не им остава друго освен да се радват на боклуци, стари андроиди и автомобили пред скрап
Ана Черногорова: Mariqncho, spored men vseki sam ptecenqva kolko da otdeli za kola ne e tochno vupros samo na finansi I izchisleniq. Ima mn hora , koito nqma kude da jiveqt no predpochitat da imat opredelena kpla I tam nalivat pari. Lichno za sebe si ne bih postupila taka, kolata e sredstvo koeto mi e neobhodimo I nishto poveche. V Bg kudeto I da vlojish pari se okazva che mogat da se izpurzalqt mnogo tunkooo....
Моя си работа: Az dadoh 1000 leva za elektricheski velosiped, 2 godini 7km do work/back, tova sa 14 kilometra na den, 300 na mesec, 3000 na godina. 1 mesec v godinata e' gadno, ostanalite ne e' nuzhno poveche drehi otkolkoto pri chakane na gradskiq transport. S avtomobil bi mi struvalo: - 70/80 lv benzin na mesec, zimni gumi zastrahovka danak drughi eventualni - okolo 2000 na godina MINIMUM, bez da broim obezcenka na avtomobila. Avtomobil triabva za semeistvo, ako ima vila, i za moreto.
Пенчо Иванов: Принципно неправилна е постановката да се определя покупката на кола като процент от едно или друго. Колата не е инвестиция, тя е необходимост. И се съобразява с нуждите и приоритетите на купуващия. Ако купуваш семейна кола с която ще ходите на почивки и екскурзии най-важна ти сигурността и удобството. Ако е за бизнес има десетки варианти в зависимост за какво ще я използва човек и какъв е бизнеса. Няма перфектно правило, че колата е толкова процента от еди какво си и трябва да е еди каква си. Важно е човек като се качи в колата да се чувства удобно в нея, да му е удобно за каране. Има също така и чисто субективни пристрастия към тип кола, към конкретна марка и т.н. които също са важни. Изобщо парите са на едно от последните места при избора на кола. Първо е целта, необходимостта, целесъобразността и субективните аргументи и чак след това се гледа дали влиза в ценовата рамка, която може да си позволи човек. След това започват компромисите и така докато се постигне целта...
Стою Миков: Vsi4ko spored nujdite. Nikoi ne si kupuva bager za da si kopae saksiqta. Strarata kola e kato starata jena - trqbvat mnogo kozmetika i ymeniq.
Любен Друмев: Кеф цена няма! Има хора, за които колата е и емоция и цената е последното, което гледат. Ако търсите просто средство за придвижване, купувайте кола, която можете да си позволите да я поддържате. И както са казали добрите стари англичани и тук важи правилото "евтиното е скъпо".
Какъв апартамент да купя? Едностаен, двустаен или тристаен, ако още не съм женен и нямам деца?
Качествени публикации от Коментари на Investor.bg
Българинът още работи много ангария (безплатно)
И без това за децата се харчат пари, защо да не "минават" през тях?
Първо работата, после удоволствията, първо важното и трудното, после лесното и маловажно
Защо Южна Европа (вклю. България) е бедна
Трябва да платите 11,9 млн. лв., за да спечелите шестица от 6 от 49, която може да донесе само 1 млн. лв....
Защо хората инвестират в неща с вероятност за успех под 70%?
Доброволна делба на наследство - стратегии
Защо българинът учи синовете си да лапат ... ауспуси ?!? Споделяне на знание или да обменим хитрините в живота
Фонд Ремонти – доказателство, че българинът не разбира жилищната инвестиция
5 примера за желязна финансова дисциплина или как да спасим парите си от себе си
Финансови задачи, които всеки трябва да може да реши
Батя: Непоправим оптимист съм за БФБ и за България като цяло
Анкета за пречките пред финансовото щастие
Как се започва с инвестиции в български акции?
Имате ли списък с притежанията си и класирате ли ги по доходност и риск?
FOREX - един от масовите начини да си загубиш парите, времето и живота
А. Андонов: Тестът за добрия инвеститор е дали може да продава на загуба
Спредът или ужасът на пазарите, това което ви отказва да купувате и продавате!
Този, който цял ден работи, няма време да печели пари - Джон Рокфелер
Моделът на Уорън Бъфет е лесен и достъпен дори за хора с 1 000 лв.
Трябва да спестявате поне 30% от доходите си, за да имате достойна пенсия
Смисълът на търговията и защо всеки трябва да е търговец
Дали ставам по-богат или по-беден с всеки изхарчен лев?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
На лов за Ментор, или кой да ни научи на нещо?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
„Бързо дошли, бързо отишли“ или кога хората са максимално глупави (заслепени)
Пари назаем - 11 причини, защо да не даваме
6-те мислещи шапки – или как да започнем да мислим
Как да изкарвате повече? Може би да работите на 4-часов ден, но на две или три места
Защо се помнят първите 10 000, 100 000 и 1 000 000 лв., после е лесно
Странни, но ефективни и забавни начини за спестяване
Безработна си купува GSM за 1 200 лв., да в България е нормално
Виновен ли е Кийосаки за слабата световна икономика? Вдигането на летвата, основен проблем пред повишение на личното богатство
Ето как типичният българин харчи 100 000 лв. за нула време
Смисълът на спестовната животозастраховка в два реда
А. Андонов: Вещоманите рядко могат да управляват парите си рационално
С чорбаджията ортак не ставай, на бедния пари не давай и на жена си нищо не казвай
Кредитната карта е уникален продукт, който трябва да се притежава
Когато парите ви станат много повече от финансовия ви акъл....
Тото, лото, лотария, 6 от 49 и други, които са безсмислени според мен
На кои въпроси, трябва да си отговорим, когато започваме инвестиция?
Колко скъпа кола мога да си позволя?
Потребителски кредит: Как банките твърдят, че ви дават 10 000 лв., а ви дават само 3 270 лв. или с 67% по-малко
Как да защитите имотите си от кражба?
Отдясно ще видите: "Известяване за нови публикации" чрез e-mail. Моля използвайте опцията за бъдещите публикации
Финансови задачи, които всеки трябва да може да реши
Батя: Непоправим оптимист съм за БФБ и за България като цяло
Анкета за пречките пред финансовото щастие
Как се започва с инвестиции в български акции?
Имате ли списък с притежанията си и класирате ли ги по доходност и риск?
FOREX - един от масовите начини да си загубиш парите, времето и живота
А. Андонов: Тестът за добрия инвеститор е дали може да продава на загуба
Спредът или ужасът на пазарите, това което ви отказва да купувате и продавате!
Този, който цял ден работи, няма време да печели пари - Джон Рокфелер
Моделът на Уорън Бъфет е лесен и достъпен дори за хора с 1 000 лв.
Трябва да спестявате поне 30% от доходите си, за да имате достойна пенсия
Смисълът на търговията и защо всеки трябва да е търговец
Дали ставам по-богат или по-беден с всеки изхарчен лев?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
На лов за Ментор, или кой да ни научи на нещо?
Кой е най-бързият начин за осигуряване на пари (ликвидност)?
„Бързо дошли, бързо отишли“ или кога хората са максимално глупави (заслепени)
Пари назаем - 11 причини, защо да не даваме
6-те мислещи шапки – или как да започнем да мислим
Как да изкарвате повече? Може би да работите на 4-часов ден, но на две или три места
Защо се помнят първите 10 000, 100 000 и 1 000 000 лв., после е лесно
Странни, но ефективни и забавни начини за спестяване
Безработна си купува GSM за 1 200 лв., да в България е нормално
Виновен ли е Кийосаки за слабата световна икономика? Вдигането на летвата, основен проблем пред повишение на личното богатство
Ето как типичният българин харчи 100 000 лв. за нула време
Смисълът на спестовната животозастраховка в два реда
А. Андонов: Вещоманите рядко могат да управляват парите си рационално
С чорбаджията ортак не ставай, на бедния пари не давай и на жена си нищо не казвай
Кредитната карта е уникален продукт, който трябва да се притежава
Когато парите ви станат много повече от финансовия ви акъл....
Тото, лото, лотария, 6 от 49 и други, които са безсмислени според мен
На кои въпроси, трябва да си отговорим, когато започваме инвестиция?
Колко скъпа кола мога да си позволя?
Потребителски кредит: Как банките твърдят, че ви дават 10 000 лв., а ви дават само 3 270 лв. или с 67% по-малко
Как да защитите имотите си от кражба?
Отдясно ще видите: "Известяване за нови публикации" чрез e-mail. Моля използвайте опцията за бъдещите публикации
Любима книга: Нова земя на Екхарт Толе, можете да я свалите във формат txt оттук
Също така книгата Спокойният ум.
11 коментара:
horata masovo rabotqt za po 300-400 leva na mesec kvi sa tia pari det gi plqmpate sofia ne e bylgaria nau4ete se
Това са пълни глупости. Няма никакво значение какви пари имате в банката, а какви пари изкарвате на месец/година. Това, че нямам 100000 лв. в банката не означава, че не мога да си позволя кола за 10000 лв., ако изкарвам по 2000-3000 лв. на месец. И не работя в София, а от "провинцията". :)
За колата всеки си решава колко може да отдели. Най-тежка финансово е първата година.
По мое мнение в българия хората не инвестират в ремонти, и това е ужасно за следващите собственици на колата. Затова и аз не копувам коли от хора. Предпочитам автокъщата да ми е сменила половината части на колата с такива от Голф (хонда с голф части, истинска ситуация), и да е сменила и боядисала вратите на ударената кола, отколкото да се кача в барака дето са я слушали как едно и също нещо трака в продължение на 3г, и накрая решили да продадат щото не им се дават 200 лв за ремонт.
Та по темата - според мен колата трябва да се сметне в брой заплати (100% от заплатата). Намирам сумата от 3-4 заплати като идеалната среда. Това е нещо супер достъпно - което можеш да ремонтираш, поддържаш, зареждаш и оборудваш на цена от още 3 заплати в рамките на първата година.
Когато вече искаш да си гъзар - инвестираш в кола 6-8-10 заплати, което с ремонтите през първата година стъпва на пълни 12 месечни заплати. В българия масово има хора които инвестират точно по този начин - 12 пълни заплати на изплащане за 5г и повече, и ремонти се правят когато почне да пуши колата.
...
Най-уникалното нещо е ксенон на голф и други коли за под 2000лв, сложен пред блока, нерегулиран и светещ вечер на всеки пред теб... Загледайте се в колата пред вас - ако се вижда черта на нивото на стоповете когато сте на 1м разстояние - всичко е наред и не пречите на водача пред вас. Обаче ако свети целия таван на джипа пред вас - то има сериозен проблем, и по добре инвестирайте 10лв за професионално регулиране на фаровете, или просто застанете пред колата и свалете лъча до под колената... И имайте едно на ум - ако не се вижда черта ясно, значи ксенона ви е изгорил и опушил фаровете, и те вече са за изхвърляне...
Здравейте всички аз просто имам заем от 25000 лв за стартиране на моя бизнес, а също и заплащане на таксите за детето ми училище от федералните заем услуга, без стрес и по-малко от 24часа аз също ще съвети всички там, за да се свържете с тях сега на [FEDERALOAN@GMAIL.COM] или WhatsApp или Ca LL + 18457315716 да получат своите заеми в рамките на 24 часа.
Ние предлагаме разнообразие от финансови средства, включително: личен заем, жилищен кредит, заеми за консолидиране на дълг, автомобилни заеми, земеделски заеми, бизнес кредити и фирмени заеми с лихвен процент 2% годишно и са фиксирани. Моля, свържете се с нас по електронна поща: (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) за повече информация.
Спешна оферта за заем.
Ако трябва да се свържете с някоя фирма с цел осигуряване на заем онлайн с нисък лихвен процент от 3% и по-добри планове за погасяване / график. Можете да се свържете с тях по имейл на {certifiedloanservice @ gmail. com} или whatsapp @ +15754148400
Здравейте всички!
Аз съм Елена Васил, която в момента живее в София. Аз съм вдовица в момента с четири деца и аз бях остана във финансово положение през октомври и трябваше да рефинансирам и да плащам сметките си. Опитвах се да търся заеми от различни фирми за заем, частни и корпоративни, но никога с успех и повечето банки отказаха кредита си. Но, както Бог би имал това, аз бях запознат с кооперативните действия от Божия човек на личен заемодател, който ми даде заем от 850 000 евро и днес съм собственик на бизнеса и децата ми се справят добре в момента, ако трябва да се свържете с която и да е фирма във връзка със заемането на кредит без обезпечение, без кредитна проверка, без съпредседател с само 2% лихвен процент и по-добри планове за погасяване и график, моля свържете се с г-н Данте Паола по електронна поща: dantecooperativehelp@hotmail.com Не знам, че правя това, но сега съм толкова щастлив и реших да оставя хората да знаят повече за него и също така искам Бог да го благослови повече. Можете да се свържете с него чрез неговия имейл: dantecooperativehelp@hotmail.com за бърз разговор в чата или whatsapp / +393511067514.
Благодаря
Елена Васил
Имате ли нужда от заем, за да платите фактура? Или имате нужда от пари, за да започнете собствен бизнес. Свържете се с нас Отпускаме заем от само 2%. За допълнителна информация даваме и дългосрочен заем. Свържете се с нас по имейл: jm707279@gmail.com или на нашия WhatsApp номер: + 393924698291
Здравейте,
Ние сме християнска организация, създадена да помага на хора в нужда помага, като например финансова помощ. Така че, ако преминавате през финансови
затруднение или сте във финансова бъркотия и се нуждаете от средства, за да стартирате собствен бизнес, или имате нужда от заем, за да уредите дълга си или да изплатите сметките си, да започнете добър бизнес или ви е трудно да получите капиталов заем от местни банки, свържете се с нас днес по имейл
danielwallsloancompany@gmail.com за библията казва ""Лука 11:10 Всеки, който иска, получава; който търси намира; и на този, който почука, вратата ще бъде отворена, така че не позволявайте тази възможност да ви подмине, защото Исус е същият вчера, днес и завинаги. Моля, това е за сериозно мислещи и богобоязливи хора.
ФОРМУЛЯР ЗА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ЗАЕМ ПОПЪЛНЕТЕ И ВРЪЩАЙТЕ
Първо име:.................
Фамилия................
Пол: .........
Дата на раждане:.................
Място на раждане:.............
Семейно положение:.................
Професия:.................
Месечен приход:........
Домашен адрес:............
Телефон не:..................
Град: ........
Пощенски код.............
Състояние:......
Държава:...............
Заета сума :............
Период на заема: ..................
Цел на заема: .........
Имейл адрес:............
Кандидатствали ли сте преди?.......
Имейл: (danielwallsloancompany@gmail.com)
Добър ден от тази страна, аз съм г-жа Флора Скот, частен кредитор, предлагаме спешни лични заеми на достъпни цени. ако се интересувате от спешен заем по някаква финансова причина, тогава не се колебайте да се свържете с нас чрез (flora_scott@outlook.com) за повече информация относно тази сделка за заем.
Най-сърдечни поздрави
Г-жа Флора
Добър ден, ние сме частни кредитори и предлагаме спешни лични/търговски заеми на достъпни цени,
Коледни кредити и всички видове кредити.
Ако се интересувате от спешен заем по някаква финансова причина, не се колебайте да се свържете с нас на (Loanwestlake@gmail.com) за повече информация относно тази сделка за заем.
С уважение,
Loanwestlake@gmail.com
телеграма___https://t.me/loan59
Публикуване на коментар
Моля пишете по темата